מהו קהל יעד שלך ואיך תדעי כיצד להגדיר אותו?  
בעזרת הגדרה נכונה ומדויקת של קהל היעד שלך, התכנית העסקית שלך תתורגם להכנסה מניבה ורווחית וכל מאמצי השיווק שלך יהיו יעילים ואפקטיביים הרבה יותר.

כשאני שואלת בעלת עסק מי קהל היעד שלה והיא עונה לי "אני לא ממש בטוחה", "קשה לי להגדיר אותו" או "כולם יכולים להיות עבורי לקוחות פוטנציאליים" זה מיד מדליק לי נורת אזהרה שאומרת לי שבעלת העסק למעשה, אפילו מבלי להרגיש או ממש להיות מודעת, עובדת כל כך קשה והסיכוי שיגיעו אליה לקוחות הוא כמעט אפסי או שהם אכן יגיעו אבל לא יהיו מדויקים עבורה ועבור המוצר/השירות שהיא מציעה.

מה חשוב לדעת לפני הכל?
לפני שאת מגדירה את קהל היעד שלך את צריכה להבין מה הצורך שלו, מה מתסכל אותו, מה הוא חולם שיקרה לו, לאן הוא רוצים להגיע, מה מאתגר אותו בתדירות יומיומית / שבועית / חודשית / שנתית.

התשובות האלו יעזרו לך לדייק את המוצרים/השירותים שאת מציעה ובהתאם לכך לגבש מסרים שיווקיים מדויקים שימשכו אלייך את הלקוחות הפוטנציאליים הנכונים עבורך. ולא רק, אלא שהם ממש ירגישו שיש כאן מי שמבין אותם, יכול לעזור להם ולהביא אותם לפתרון המושלם ואף הרבה מעבר לו.

למה זה חשוב לדעת למי אני פונה?
כדי שאותו לקוח פוטנציאלי המוגדר בקהל היעד שלך ידע וגם ירגיש שאת מסוגלת לעזור לו, שאת מבינה אותו, את הצורך המדויק שלו ושאת יודעת לספק לו מענה ופתרון לכאב שלו. על מנת שהלקוח יתחבר אלייך הוא צריך להרגיש שהוא הגיע למקום הנכון שיספק לו מענה מדויק, והתפקיד שלך הוא לעורר אצלו את התחושה הזו באמצעות מסרים שיווקיים נכונים, להיכנס לראש שלו ולדבר את מה שהוא חושב ומרגיש גם אם הוא לא שם לב לזה ביום יום.

אפיון קהל היעד מתחלק לכמה שלבים:
1. פרטים טכניים

2. מחשבות ותסכולים

3. אם הם לא מגיעים אליי לאן הם הולכים?

4. מה מאפיין אותם?

פרטים טכניים
גיל, מקום מגורים, עיסוק, מגדר, סטטוס משפחתי, תחומי עניין, מקומות בילוי, הרגלי צריכה אונליין/אופליין, מה מעניק להם השראה, אחרי מי הם עוקבים.

מחשבות ותסכולים
מה חשוב להם, מה קשה להם, ממה הם מפחדים או חוששים, מה הם רוצים להשיג, מה המטרות שלהם, במה הם מאמינים, אילו אג'נדות הם מחזיקים, מה החלומות שלהם, מה הם צריכים ואפילו לא יודעים שהם צריכים, מה מעצבן אותם, על מה הם מתלוננים, מי עומד בדרך שלהם להצלחה.

אם הם לא באים אליי לאן הם הולכים?
אילו שירותים או מוצרים אנשי מקצוע כמוני מציעים? מי קהל היעד של הקולגות שלי? איפה הם מפרסמים? מה יגרום ללקוחות לרכוש דווקא ממני? מה ציפיות רמת השירות ומסגרת התקציב שלהם? מה ההתנגדויות שלהם? האם הם מקבלים החלטה לבד או שהם צריכים להתייעץ?

מה מאפיין אותם?
איפה הם גולשים, באילו רשתות חברתיות הם נוכחים, באיזו שפה נרצה לפנות אליהם, מתי ואיפה נרצה שהם יפגשו את הפרסומים שלנו, מה מדליק אותם ומה יכול להכעיס אותם או לעורר התנגדות.

על מנת שהעסק שלך יניב הכנסות ורווחים נאים, אחד הצעדים הבסיסיים והראשוניים שעלייך לעשות הוא להגדיר את קהל היעד המדויק עבורך, ללמוד אותו, להבין לעומק מול מי את עומדת ובהתאם לכך לגבש את המסרים השיווקיים שיצליחו למשוך אותו אלייך. ככל שתצליחי לדייק את קהל היעד הנכון עבורך, כך תצליחי לתרגם את פעולות ומאמצי השיווק שלך ללקוחות משלמים ומרוצים.

לסיכום, ייעוץ עסקי  חשוב כדי  לקבל תוצאות מדויקות עבור העסק שלך!!

בזכות העבודה עם יועצת עסקית בעלות עסקים ידעו לפני הכל לדעת ולזהות מי הקהל שלם ובהתאם לזה לפנות מעטפת ותוכנית שיווק שתתן מענה לצרכים ותניע לצמיחה עסקית.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *